Täällä melko paljon rekisteröityjä laihdutusblogeja. Oli nimittäin hieman vaikeaa keksiä blogille osoitetta, kaikki "asiaankuuluvat" sanat tuntuivat jo olleen varattuja. :) Suurimmassa osassa on joko yksi postaus tai ei yhtään... No, tässä yksi uusi yrittäjä. Tavoitteenani on kirjoittaa säännöllisesti, eikä todellakaan vain tätä yhtä aloituspostia. 

Blogin tavoite on dokumentoida oma taipaleeni matkalla kohti parempaa kuntoa ja kevyempää oloa. Teen tätä pääasiassa vain itselleni. Onhan se toki plussaa, jos joku muu tätä sattuu lukemaan.

Olen siis kolmekymppinen IT-alalla työskentelevä mies. Olen harrastanut kuntosalia ja juoksemista jo useamman vuoden (takana pari maratonia ja useampi puolimaraton), mutta säännöllisen epäsäännöllisesti. Puolitoista vuotta sitten puolimaratonilla reväytin nivuseni, ja se lopetti liikunnan noin vuodeksi kuin seinään. Ruokahaluani se ei kuitenkaan vienyt, joten keskivartalon kumpu on jo hälyttävän suuri. Olen nyt kesän ajan pikkuhiljaa nostanut juoksutreenieni määrää. Tavoitteenani on juosta puolimaraton kahden viikon päästä ilman aikatavoitteita: haluaisin vain päästä maaliin asti ilman, että nivuseni huutaa hoosiannaa.

Huomenna maanantaina (24.8.2015) aloitan myös 10 viikon FitFarm RUN -dietin. Oikeasti se alkoi jo viikko sitten, mutta olin lomareissussa, joten aloitan viikon jälkijunassa. Minulla ei ole nyt aavistustakaan painostani, mittaan sen ensimmäiseksi huomenaamuna. Toivottavasti se on edelleen kaksinumeroisissa lukemissa...